środa, 29 lipca 2015

Nadrabiamy zaległości. Sopelki, łapacze i serwetki

W końcu dorwałam się do laptopa :) Co prawda literka z kiepsko działa ale damy rade ! A oto kilka nowości !


Po pierwsze zainspirowałam się postem wrzuconym na grupie "Uwielbiam szydełkowanie" ( Facebook) i postanowiłam ułatwić sobie dzierganie. Kiedyś dostałam na urodziny takie małe gumeczki kolorowe i długo długo czekały na to abym znalazła im zastosowanie no i udało się. Są cudowną osłonką na szydełko niestety szybko sie zniszczą. Wrzucam zdjęcie mojego nowego ( starego) szydełka! Jak zrobić taka osłonkę można nauczyć sie z filmików na YouTube.
Oto jeden z nich : https://www.youtube.com/watch?v=xqmbycFtL0E .





Kolejnym punktem który musze nadrobić jest łapacz snów wersja męska. Kolega chciał czarny z czerwonymi elementami. Potem doszły jeszcze niebieskie piórka. Stelaż z drucianego wieszaka, czarny kolor jest to kordonek Ariadna, natomiast czerwony to biała Maxi potraktowana farbą do tkanin.



Schemat na najłatwiejszy sopelek
Pierwszy raz w życiu robiłam spoleki/ sprężynki. Szybko a efektownie.
Robimy oczka łańcuszka ok 50 i w każde oczko wbijamy podwójne słupki przedzielone oczkiem łańcuszka, potem robimy oczko łańcuszka i w kolejne oczko z pierwszego rzędu znowu podwójne słupki przedzielone oczkiem łańcuszka.
Ja potem utrwaliłam efekt lakierem do włosów




Kolejna sprawa to serwetki !
Powstały nowe serwetki. Malutkie ale bardzo je polubiłam. Utrwalone żelazkiem i krochmalem ( o którym już wcześniej pisałam). Dwie serwetki miały być elementem koszulki, lecz zrezygnowałam z jej tworzenia... Oto efekty:


do tej serwetki schemat jest w tym poście. Tyle pozostało z tego wielkiego opisywanego projektu. Kobieta zmienną jest ! 





teraz uciekam! Wszystkim życzę spokojnej nocy :)

6 komentarzy:

  1. Ładne te podkładki pod filiżankę, a łapacz snów bardzo ciekawy i oryginalny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo : ) bardzo mi miło.
      Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Dużym sentymentem darzę te serwetki z kwiatkiem. To był mój pierwszy motyw wykonany na szydełku.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łapacz snów super - sama właśnie myślę sobie, żeby coś takiego zrobić do sypialni, tylko....mama jedno małe pytanie...skąd to kółeczko, ten okrąg taki zdobyć.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wykorzystałam druciany wieszak :) a wcześniej jakis grubszy drucik miedziany ;) super i przyjemnie sie je robi !
      Pozdrawiam <3

      Usuń